Minun digitaalinen jalanjälkeni

Tein äidinkielen oppikirjasta testin omasta digitaalisesta jalanjäljestäni ja se sai minut miettimään, miten verkostoitunut olen ja miten varomaton olen saattanut olla.
Minulla on monta käyttäjää sosiaalisen median maailmassa, mm. Instagramissa, Facebookissa, Tumblrissa, Googlessa sekä Youtubessa. 

Testin tuloksien mukaan digitaalinen jalanjälkeny on "aikuisen suuruusluokkaa".
Pidän blogia Tumblrissa (henk. kohtainen, ilmaisen itseäni re-postaamalla muiden postauksia) sekä Bloggerissa (äidinkielen kurssin läpäisyn kriteeri).
Instagram-tililleni postaan kuvia ja harvemmin videoita, joita olen itse kuvannut puhelimeni kameralla.
Facebookia käytän harvemmin, mutta siellä on tietoa menneistä asioista, jotka koskevat minua, ja siellä nään helpoiten, mitä läheiseni tai tuttavani ovat puuhanneet.
Google-tiliäni käytän esimerkiksi opiskeluun päivittäin, sillä käyn Googlessa keskiarvolta ehkä n. viisi kertaa päivässä.

En kirjoita nettiin mitään liian agressivisesti, mutta teen esimerkiksi Tumblrissa selväksi postausten jakamisen avulla, mitkä arvoni ovat. Tämä johtuu siitä, että siellä minua seuraa vain 2 ihmistä, jotka minut tuntevat oikeassa elämässä. Instagramiin lataan kuvia, jotka ovat usein henkilökohtaisista asioista, jotka ovat minulle tärkeitä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tiedonhaku

Kuvatehtävä

m i n ä